دستورالعمل صدور صورت حساب الکترونیکی سال ۱۴۰۲

راهنمای مطالعه:

در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی وسامانه مؤدیان صورتحساب الکترونیکی بر چهار نوع می باشد:

نوع اول: در این نوع صورتحساب اطلاعات کامل خریدار ثبت می گردد این اطلاعات شامل:

  • – نوع فروش
  • – نوع خریدار
  • – تاریخ و زمان صدور صورتحساب
  • – اطلاعات کامل هویتی خریدار و فروشنده
  • – مشخصات کالا یا خدمات می باشد.

نوع دوم: این صورتحساب با اطلاعات کامل فروشنده و اطلاعات کامل کالا یا خدمات و بدون اطلاعات خریدار است و برای خریدار اعتبار مالیاتی قابل احتساب نمی باشد.

نوع سوم: همان رسید پرداخت وجه صادره از کارتخوان بانکی (pos) یا درگاه الکترونیکی قابل پرداخت می باشد که صرفاً مبلغ پرداختی و مشخصات پذیرنده، شماره پیگیری، تاریخ و زمان پرداخت را داشته و امکان اعتبار مالیاتی برای خریدار قابل احتساب نمی باشد.

صورتحساب غیر الکترونیکی: این نوع صورتحساب برا یاشخاصی می باشد که بر حسب مقررات و مهلت های قانونی مربوط امکان صدور صورت حساب غیر الکترونیکی را دارند.

صورتحساب های الکترونیکی مالیاتی این امکان را به شما می دهد تا اقلام درآمد و هزینه های خود را به صورت آنلاین در سیستم مالیاتی وارد کنید. همچنین شما قادر بر این خواهید بود که محاسبات مالیاتی خود را به طور خودکار انجام دهید. سیستم صورتحساب الکترونیکی مالیاتی در جهت حفظ و امنیت اطلاعات کاربران، ثبت و انتقال اطلاعات مالیاتی را به صورت رمزنگاری شده فراهم می کند.

انواع صورتحساب الکترونیکی جهت صدور

در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان جهت صدور صورتحساب الکترونیکی قلم اطلاعاتی با عنوان موضوع صورتحساب الکترونیکی در نظر گرفته شده است که شامل این موارد می باشد:

صورتحساب الکترونیکی اصلی فروش: اولین صورتحساب الکترونیکی می باشد که انجام معامله صادر به سامانه مؤدیان ارسال می شود.

صورتحساب الکترونیکی اصلاحی: جهت اصلاح اقلام صورتحساب به غیر از اقلام اطلاعات اصلی مربوط به خریدار و اطلاعات مروبط به قلم کالا یا خدمت صادر کننده می بایست صورتحساب جدید که حاوی شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع است را با سامانه مؤدی ارسال نماید.

صورتحساب الکترونیکی ابطالی: چنانچه از صدور صورتحساب اصلی فروش یا اصلاحی اقلام اطلاعاتی اصلی مروبط به خریدار شناسه کالا یا خدمت و تاریخ صدور صورتحساب تغییر یابد و عدم تحقق معامله احراز گردد فروشنده نسبت به صدور این نوع صورتحساب حاوی شماره منحصر به فرد صورتحساب الکترونیکی مرجع و ارسال آن به سامانه مؤدیان اقدام نماید.

صورتحساب برگشت از فروش: چنانچه پس از صورتحساب الکترونیکی اصلی و برگشتی بخشی از موضوع معامله ، کالا، یا خدمت طرف خریدار برگشت داده شود، فروشنده نسبت به صدور این نوع صورتحساب اقدام نماید.

نامتوضیحاتدانلود
جدیددانلود قانون جدید
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
مطالب مرتبط

معیار انتخاب و انتقال پرونده های مالیاتی به اداره کل امور مالیاتی مودیان بزرگ (LTU)

پیرو دستورالعمل مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ و اصلاحیه‌های بعدی و با هدف تکریم مودیان ...
2 ماه قبلمشاهده

خودرو هایی که در سال ۱۴۰۳ مشمول مالیات است

مطابق تصمیمی ‌که در شورای نگهبان گرفته شده، خودروهایی که ارزش بالای ...
3 ماه قبلمشاهده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *